logo tydzien z internetem

„Bezpieczny e-konsument” – Tydzień z Internetem

W dniu 18.03.2016 r. seniorzy z Klubu e-Senior Biblioteki Głównej włączyli się w ogólnoeuropejską kampanię Tydzień z Internetem. Motywem przewodnim tegorocznej akcji było świadome korzystanie z Internetu i bezpieczne zakupy w sieci. Uczestnicy dowiedzieli się m.in., jakie prawa przysługują kupującym w Internecie czy jak bezpiecznie płacić za zakupy
w sieci.

Zaproszeni goście, Joanna Szymańska i Katarzyna Smolarz z Banku BPH S.A. w bardzo przystępny sposób opowiedziały seniorom m.in. jak założyć konto bankowe, jakie konta polecane są dla ludzi starszych, co należy wiedzieć o bezpiecznym korzystaniu z kont bankowych i jak utworzyć hasło do swojego konta.

Kluczowym elementem spotkania „Bezpieczny e-konsument” był quiz. Uczestnicy, odpowiadali na 10 różnych pytań. Np. jakie działania związane
z obsługą e-konta w banku powinny wzbudzić czujność? Co zrobić, jeśli kupione przez Internet buty okazują się za duże? Dokąd zwrócić się, gdy kupiony odkurzacz po miesiącu przestał działać? O czym należy pamiętać logując się do poczty e-mail z publicznego komputera, np. w bibliotece?

Na koniec seniorzy obejrzeli kilka filmików obrazujących różne sytuacje związane z bezpiecznym zakupem przez Internet.

Tydzień z Internetem to doroczna, ogólnoeuropejska kampania, której celem jest zachęcenie jak największej liczby osób do poznania możliwości, jakie daje Internet. Co roku włącza się w nią kilkadziesiąt krajów. W Polsce, w ciągu pięciu edycji, w kampanii wzięło udział już 1200 instytucji i ponad 48000 osób. Koordynatorem akcji jest organizacja pozarządowa Telecentre-Europe, w Polsce koordynuje ją Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego we współpracy z wieloma partnerami.

Patronem honorowym Tygodnia z Internetem 2016 było Ministerstwo Cyfryzacji.

dsc 0025 mdsc 0029 mdsc 0034 mdsc 0048 mdsc 0051 mdsc 0053 m mdsc 0062 mdsc 0074 mdsc 0078 m